Voor ondernemers en organisaties uit de gemeente Losser heeft Tourist info De Lutte-Losser een toeristische instameet georganiseerd. Op maandagochtend 8 mei gingen 40 ondernemers uit de gemeente Losser op pad.
Vergroten kennis Instagram bij ondernemers
Het doel van deze dag was om organisaties in de vrijetijdseconomie de kennis te laten vergroten op het gebied van Instagram en te laten zien wat een investering in dit medium kan betekenen voor de promotie van het bedrijf. Instagram is een steeds belangrijker podium om jezelf als bedrijf te promoten. Door samen goede content te maken en dit te verspreiden is het mogelijk de gemeente & toeristische bedrijven nog beter (online) op de kaart te zetten. Door meer te doen met Instagram wil de Tourist info een “jongere” doelgroep naar de Schatkamer van Twente trekken.
De deelnemers werden ontvangen bij ‘t Kruisselt en hier gaf Instaconfetti een leerzame workshop over Instagram met tips & tricks. Op een simpele manier werd uitgelegd hoe Instagram ingezet kan worden om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Aansluitend gaven Linda- en Jeroen Kampman een rondleiding door het hotel zodat de andere ordernemers een “kijkje in de keuken” konden nemen.
Om het geleerde van de workshop in de praktijk te brengen werd er vervolgens door de prachtige lenteomgeving een rondwandeling met een gids gemaakt. Onderweg werd er regelmatig gestopt voor interessante verhalen en goede fotolocaties. Er werden volop foto’s en video’s gemaakt van de omgeving en aan het eind van de dag had zo elke deelnemer een reëel die op Instagram geplaatst kon worden.
Quirine ter Haar, merkleider van Twente Marketing, vertelde bij de Tankenberg een mooi verhaal over de Tubantia en over de nieuwe visie van Twente “Vrij zijn in Twente”. Het is belangrijk dat alle partijen dezelfde visie uiten om zo een goed geheel te vormen. De nieuwe visie 2030 voor de vrijetijdseconomie in Twente richt zich op Millenials en de Alpha-generatie.
Ten slot kwam de groep aan bij Erve Middelkamp en werden daar ontvangen door Drostes Twente met een lunch en een kijkje in de Oerboerderij. Het was een inspirerende dag en op naar meer online promotie en samenwerking!