Een gemeente heeft een breed dienstenpakket. Van de uitgifte van paspoorten en rijbewijzen, tot het verlenen van een bouwvergunning, maar ook de bestrijding van de eikenprocessierups en het beheer van groen, straten en pleinen. De gemeente Losser wil graag weten wat zij nu en in de toekomst in haar dienstverlening kan verbeteren. Inwoners en ondernemers kunnen van 14 t/m 28 juni een vragenlijst invullen.
“De wereld om ons heen verandert snel, verwachtingen van inwoners en ondernemers veranderen hierin mee. Zij zoeken steeds meer zelf hun weg, gaan via de digitale platforms zoals social media, op zoek naar informatie en melden tegenwoordig bepaalde zaken liever via een app dan aan de balie”, vertelt wethouder Anja Prins. “We zien het aantal digitale aanvragen en wijzigingen toenemen. Neem bijvoorbeeld de verhuismeldingen die tegenwoordig vooral via de website worden ingediend.”
Vragenlijst
Inwoners en ondernemers wordt gevraagd om een vragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst is van 14 t/m 28 juni te vinden op www.losser.nl, via de social media van de gemeente en via bijgaande QR code. Ook liggen er in dorpshuizen, bibliotheken en in het gemeentehuis geprinte exemplaren met antwoordenvelop.