Enkele weken geleden bedacht Albert Heijn Losser een ludieke actie om de opening van de parkeerplaats voor de supermarkt aan de Langenkamp een extra tintje te geven.
AH filiaalmanager Gerard Spijker: “Na alle overlast voor onze winkel wilden we na de opening iets voor de gemeenschap in Losser doen. We hebben een tijdje geleden flyers uitgedeeld waarin onze klanten konden aangeven welke goede doelenorganisaties voor een donatie in aanmerking moesten komen. Daarbij werden drie instanties het meest genoemd, t.w. de Verjaardagsbox, de Kraambank en de Oldenhove. Deze drie hebben een box in de winkel geplaatst, waar klanten hun kassabon in konden deponeren. En vandaag hebben we de bonnen geteld en konden we de uitslag bekend maken”.
Onder het genot van een kopje koffie en een gebakje kon Spijker samen met twee AH-medewerksters de donaties bekend maken.
Nek aan nek race na de telling
Van de bijna 2000 kassabonnen bleek de Oldenhove met 688 bonnen de meeste bonnen gekregen te hebben. De Verjaardagsbox werd met 675 tweede en de Kraambank met 580 derde.Hierna werden de cheques van respetievelijk 1250, 750 en 250 euro uitgereikt aan de vertegenwoordigers van de drie instanties.
Het hoeft geen betoog dat de winnaars bijzonder ingenomen waren met hun prijs. De 1250 euro voor de Oldenhove zal in overleg met de cliënten worden gebruikt voor een leuke activiteit en de besteding van het geld voor de andere twee zullen worden gebruikt voor de doelen die zij behartigen.
En Gerard Spijker, bedenker van deze actie, geniet ervan. En na zo’n actie heeft hij daartoe ook alle reden toe.