Nieuws & Agenda

Bedenk een naam voor het kulturhus Losser

Er wordt nog volop gewerkt aan de ombouw van het huidige gemeentehuis tot kulturhus. Maar nu al is te voorspellen dat het nieuwe kulturhus een bruisend centrum wordt voor heel Losser.

Vele activiteiten en evenementen 

Een plek waar je uiteenlopende maatschappelijke organisaties kunt bezoeken. En waar je terecht kunt voor het volgen van een cursus, het lezen van boeken, kranten en tijdschriften, gratis internet en een lekkere kop koffie. Een plek voor verbinding. Er zullen vele activiteiten en evenementen worden georganiseerd door de diverse partners. Overdag én ’s avonds. In een mooi gebouw, op een centrale locatie in het hart van het dorp aan het Raadhuisplein.
Nieuwe kulturhus verdient een "Losserse" naam

Graag wil de gemeente een naam die echt iets met Losser van doen heeft. Hoe mooi zou het zijn als over een aantal decennia de kleinkinderen kunnen zeggen "dit heeft een van mijn grootouders bedacht". Op vrijdag 9 maart 2018 zal de officiële opening zijn voor genodigden. Op zaterdag 10 maart is er open huis voor de bevolking van Losser. “En dan willen wij, de gezamenlijke partners, ook heel graag de naam voor dit nieuwe gemeenschapscentrum onthullen. Een naam die door de jury wordt gekozen uit de, naar verwachting, vele voorstellen die door de inwoners van Losser zullen worden ingediend. Ik ben heel erg benieuwd wat er uitkomt!” volgens projectwethouder Jan Martin van Rees.

Ga naar www.losser.nl/naamkulturhus en doe jouw voorstel voor een naam

Op de website van de gemeente Losser vind je het formulier waarmee je je voorstel voor een naam kunt indienen. Klik op www.losser.nl/naamkulturhus om het formulier te openen. Vul het volledig in en klik op ‘verstuur formulier’ om je voorstel voor een naam te doen. Ook zal in de Nieuwe Dinkellander een formulier staan. Deze kunt u uitknippen en inleveren in het gemeentehuis. Daar staat een bus om het formulier in te leveren. De winnaar mag in maart, samen met de partners, de naam onthullen! En natuurlijk ligt er voor de winnaar ook een leuk cadeau klaar.

De jury die uit de vele voorstellen de naam gaat kiezen, bestaat uit 5 personen:

Ans Dijkhuijs (Stichting Fundament - Bibliotheek Losser)

Astrid ter Horst (Carintreggeland, wijkverpleging)

Een cliënt van Aveleijn dagopvang

Jan Martin van Rees (Gemeente Losser)

Jean Paul Gebben (burgemeester en vertegenwoordiger namens de gemeenteraad

Het kulturhus Losser is in aanbouw

Er wordt door de aannemers nog volop aan gewerkt. Maar nu al bevolken de medewerkers van de gemeente Losser de nieuwe, flexibele werkplekken op de 2e verdieping van het kulturhus. Ook de nieuwe publieksbalie van de Gemeente Losser draait al enige tijd in de hal op de begane grond van het kulturhus. Intussen zullen diverse organisaties al voor deze datum hun intrek nemen, ieders op hun mooie nieuwe stek. Ook de raadkamer, de kamers voor de wethouders en de burgemeesterskamer zijn voor de officiële opening klaar. Dit om de nieuwe burgemeester welkom te kunnen heten. Ook zal de nieuwjaarsreceptie 2018 al in het kulturhuis plaats vinden.

De bewoners van het nieuwe kulturhus Losser zijn straks:

Gemeente Losser

Fundament (Cluster, Bibliotheek en Muziekschool De Sleutel, onderdeel dans)

Aveleijn

Politie

Domijn

Carintreggeland / Wijkracht

VVV - Tourist Info

GGD Twente (consultatiebureau)

Logopedie Direct

Historische kring Losser

Stichting Leergeld

Stichting Hallo Losser (onder voorbehoud)

Stichting RTV Losser (onder voorbehoud)

Wie komt waar in het Kulturhus Losser

Bij binnenkomst in het Kulturhus aan het Raadhuisplein komen bezoekers straks in een gezamenlijke ontvangsthal. Medewerkers geven informatie en verwijzen bezoekers, indien gewenst, naar de verschillende organisaties. Op de begane grond zitten de publieksbalie van de gemeente Losser, de VVV/Tourist Info, woningcorporatie Domijn, Carintreggeland wijkverpleging, Politie, Aveleijn dagopvang en de bibliotheek. De bibliotheek neemt, centraal in de hal, de meeste ruimte in.

Eerste verdieping

Op de eerste verdieping komen de ruimtes voor de burgemeester, wethouders en gemeentesecretaris, het bestuurssecretariaat en de raadsgriffie. Ook komt hier Stichting Fundament met haar kantoren en cursusruimtes, de Historische Kring, Stichting Leergeld en Hallo Losser. Daarnaast zitten op de eerste de diverse soorten gezamenlijke spreek- en vergaderruimtes, het Taalpunt en is daar een grote leestafel met beveiligde internetfaciliteiten.

En niet te vergeten: op de eerste etage zit ook de grote multifunctionele zaal: voor de vergaderingen van de gemeenteraad en voor diverse andere sportieve -, culturele - en welzijnsactiviteiten die in het Kulturhus worden georganiseerd.Op de eerste verdieping komt ook nog de keuken en de niet-commerciële horecaruimte. Daar kunnen alle medewerkers, bezoekers terecht om te lunchen, voor warme en koude dranken, kleine versnapering.

Tweede verdieping

Op de tweede verdieping bevinden zich de werkplekken van de gemeenteambtenaren en de verschillende overleg- en stilteplekken. In de aanbouw, op de tweede verdieping, komt in de loop van 2018 nog kantoorruimte beschikbaar voor verhuur aan geïnteresseerde partijen.

Kelder
In de kelder komt, naar verwachting, de studio voor RTV Losser. Zij werken ook samen met Hallo Losser. Ook zitten hier twee vergaderzalen en diverse facilitaire ruimtes.

Ga nu naar www.losser.nl/naamkulturhus en doe jouw voorstel voor een naam!

 

Ga nu naar www.losser.nl/naamkulturhus en doe jouw voorstel voor een naam!

 

Er wordt nog volop gewerkt aan de ombouw van het huidige gemeentehuis tot kulturhus. Maar nu al is te voorspellen dat het nieuwe kulturhus een bruisend centrum wordt voor heel Losser.

Vele activiteiten en evenementen 

Een plek waar je uiteenlopende maatschappelijke organisaties kunt bezoeken. En waar je terecht kunt voor het volgen van een cursus, het lezen van boeken, kranten en tijdschriften, gratis internet en een lekkere kop koffie. Een plek voor verbinding. Er zullen vele activiteiten en evenementen worden georganiseerd door de diverse partners. Overdag én ’s avonds. In een mooi gebouw, op een centrale locatie in het hart van het dorp aan het Raadhuisplein.
Nieuwe kulturhus verdient een "Losserse" naam

Graag wil de gemeente een naam die echt iets met Losser van doen heeft. Hoe mooi zou het zijn als over een aantal decennia de kleinkinderen kunnen zeggen "dit heeft een van mijn grootouders bedacht". Op vrijdag 9 maart 2018 zal de officiële opening zijn voor genodigden. Op zaterdag 10 maart is er open huis voor de bevolking van Losser. “En dan willen wij, de gezamenlijke partners, ook heel graag de naam voor dit nieuwe gemeenschapscentrum onthullen. Een naam die door de jury wordt gekozen uit de, naar verwachting, vele voorstellen die door de inwoners van Losser zullen worden ingediend. Ik ben heel erg benieuwd wat er uitkomt!” volgens projectwethouder Jan Martin van Rees.

Ga naar www.losser.nl/naamkulturhus en doe jouw voorstel voor een naam

Op de website van de gemeente Losser vind je het formulier waarmee je je voorstel voor een naam kunt indienen. Klik op www.losser.nl/naamkulturhus om het formulier te openen. Vul het volledig in en klik op ‘verstuur formulier’ om je voorstel voor een naam te doen. Ook zal in de Nieuwe Dinkellander een formulier staan. Deze kunt u uitknippen en inleveren in het gemeentehuis. Daar staat een bus om het formulier in te leveren. De winnaar mag in maart, samen met de partners, de naam onthullen! En natuurlijk ligt er voor de winnaar ook een leuk cadeau klaar.

De jury die uit de vele voorstellen de naam gaat kiezen, bestaat uit 5 personen:

Ans Dijkhuijs (Stichting Fundament - Bibliotheek Losser)

Astrid ter Horst (Carintreggeland, wijkverpleging)

Een cliënt van Aveleijn dagopvang

Jan Martin van Rees (Gemeente Losser)

Jean Paul Gebben (burgemeester en vertegenwoordiger namens de gemeenteraad

Het kulturhus Losser is in aanbouw

Er wordt door de aannemers nog volop aan gewerkt. Maar nu al bevolken de medewerkers van de gemeente Losser de nieuwe, flexibele werkplekken op de 2e verdieping van het kulturhus. Ook de nieuwe publieksbalie van de Gemeente Losser draait al enige tijd in de hal op de begane grond van het kulturhus. Intussen zullen diverse organisaties al voor deze datum hun intrek nemen, ieders op hun mooie nieuwe stek. Ook de raadkamer, de kamers voor de wethouders en de burgemeesterskamer zijn voor de officiële opening klaar. Dit om de nieuwe burgemeester welkom te kunnen heten. Ook zal de nieuwjaarsreceptie 2018 al in het kulturhuis plaats vinden.

De bewoners van het nieuwe kulturhus Losser zijn straks:

Gemeente Losser

Fundament (Cluster, Bibliotheek en Muziekschool De Sleutel, onderdeel dans)

Aveleijn

Politie

Domijn

Carintreggeland / Wijkracht

VVV - Tourist Info

GGD Twente (consultatiebureau)

Logopedie Direct

Historische kring Losser

Stichting Leergeld

Stichting Hallo Losser (onder voorbehoud)

Stichting RTV Losser (onder voorbehoud)

Wie komt waar in het Kulturhus Losser

Bij binnenkomst in het Kulturhus aan het Raadhuisplein komen bezoekers straks in een gezamenlijke ontvangsthal. Medewerkers geven informatie en verwijzen bezoekers, indien gewenst, naar de verschillende organisaties. Op de begane grond zitten de publieksbalie van de gemeente Losser, de VVV/Tourist Info, woningcorporatie Domijn, Carintreggeland wijkverpleging, Politie, Aveleijn dagopvang en de bibliotheek. De bibliotheek neemt, centraal in de hal, de meeste ruimte in.

Eerste verdieping

Op de eerste verdieping komen de ruimtes voor de burgemeester, wethouders en gemeentesecretaris, het bestuurssecretariaat en de raadsgriffie. Ook komt hier Stichting Fundament met haar kantoren en cursusruimtes, de Historische Kring, Stichting Leergeld en Hallo Losser. Daarnaast zitten op de eerste de diverse soorten gezamenlijke spreek- en vergaderruimtes, het Taalpunt en is daar een grote leestafel met beveiligde internetfaciliteiten.

En niet te vergeten: op de eerste etage zit ook de grote multifunctionele zaal: voor de vergaderingen van de gemeenteraad en voor diverse andere sportieve -, culturele - en welzijnsactiviteiten die in het Kulturhus worden georganiseerd.Op de eerste verdieping komt ook nog de keuken en de niet-commerciële horecaruimte. Daar kunnen alle medewerkers, bezoekers terecht om te lunchen, voor warme en koude dranken, kleine versnapering.

Tweede verdieping

Op de tweede verdieping bevinden zich de werkplekken van de gemeenteambtenaren en de verschillende overleg- en stilteplekken. In de aanbouw, op de tweede verdieping, komt in de loop van 2018 nog kantoorruimte beschikbaar voor verhuur aan geïnteresseerde partijen.

Kelder
In de kelder komt, naar verwachting, de studio voor RTV Losser. Zij werken ook samen met Hallo Losser. Ook zitten hier twee vergaderzalen en diverse facilitaire ruimtes.

Ga nu naar www.losser.nl/naamkulturhus en doe jouw voorstel voor een naam!

 

Ga nu naar www.losser.nl/naamkulturhus en doe jouw voorstel voor een naam!

 

afbeelding van Ingrid Legters

Door: Ingrid Legters

Ingrid Legters redactiespil van Hallo Losser, huis-tuin en keuken journalist en bestuurslid