Gezondheidszorg

Regio Taxi

Op 1 juli 2017 stopt de RegiotaxiTwente in zijn huidige vorm. 

FAQ’S implementatie regiotaxi per 1 juli 2017 versie 2

Ik maak gebruik van de Regiotaxi, zonder (Wmo)pasje. Hoe gaat dat straks?

Vanaf 1 juli 2017 kunt u geen gebruik meer maken van de Regiotaxi. We zien nu al interessante ontwikkelingen en initiatieven in het reguliere openbare vervoer, zowel in de steden als op het platteland. Zo zijn de bussen en treinen steeds beter toegankelijk voor mensen met een beperking. In sommige gevallen biedt dit nu al een goed alternatief voor de huidige Regiotaxi. Op www.ikwilvervoer.nl kunt u gemakkelijk uw reis plannen.

Ik maak gebruik van de Regiotaxi, met (Wmo)pasje. Wat verandert er voor mij?

Vanaf 1 juli 2017 kunt u gewoon met uw pasje blijven reizen met de regiotaxi. U kunt uw rit bestellen via www.regiotaxitwente.nl of telefoonnummer 0900-1814.

· Inwoners van de gemeente Borne kunnen de Regiotaxi bellen op: 074 - 20 1111 0

· Inwoners van de gemeente Rijssen-Holten kunnen de Regiotaxi bellen op: 0548- 72 21 70

Ik ga met de Regiotaxi naar de dagbesteding, maar heb geen (Wmo)pasje. Wat nu?

Als u een indicatie hebt voor vervoer van en naar de dagbesteding, is uw zorgaanbieder tot 1 januari 2018 verantwoordelijk voor uw vervoer. Uw zorgaanbieder zal u informeren hoe dit vanaf 1 juli wordt geregeld. Vanaf 1 januari 2018 kunt u voor vervoer van en naar de dagbesteding gebruik maken van de vervoerder in uw gemeente. U ontvangt hierover tijdig informatie.

Ik ga zonder (Wmo)pasje en zonder indicatie vervoer naar de dagbesteding. Wat nu?

Als u zonder pasje met de regiotaxi naar de dagbesteding gaat en u heeft geen (Wmo) pasje èn geen indicatie vervoer van de gemeente voor vervoer van en naar de dagbesteding, kunt u geen gebruik meer maken van de regiotaxi. Mogelijk zijn er alternatieven in uw omgeving of kunt u via de website www.ikwilvervoer.nl een alternatief vinden.

Welke vervoerder rijdt in mijn gemeente?

Waar vind ik meer informatie over de Regiotaxi?

Op www.regiotaxitwente.nl vindt u alle informatie en voorwaarden over de Regiotaxi.

Wie bepaalt of ik in aanmerking kom voor een (Wmo)pasje

De gemeente bepaalt of iemand in aanmerking komt voor een (Wmo)pasje, waarmee u gebruik kunt maken van de Regiotaxi. Tijdens een huisbezoek/gesprek gaat een consultent daarover in gesprek. Ook dat is niet veranderd ten opzichte van de huidige situatie.

Wordt de Regiotaxi vanaf 1 juli 2017 duurder?

Nee, de ritprijzen zijn vastgesteld tot 1 januari 2018. Wel adviseren we u uw rit minimaal een dag van te voren voor 21:00 uur te reserveren. Bij een reservering na 21.00 uur voor de volgende dag betaalt u €3,00 extra. Dit geldt niet voor een rit die u in het ziekenhuis bij een taxipoint reserveert.

Hoe betaal ik vanaf 1 juli mijn rit?

Voor de veiligheid van u en de chauffeurs kunt u niet meer contant betalen. Tot 1 oktober ontvangt u maandelijks achteraf een rekening voor de ritten die u in de voorgaande maand met de regiotaxi hebt gereden. Vanaf 1 oktober gaan we werken met automatische incasso. Hierover ontvangt u binnenkort meer informatie.

Waarom moet ik € 3,00 toeslag betalen als ik na 21.00 uur een rit voor de volgende dag bestel?

Tijdig reserveren zorgt er voor dat de vervoerder de ritten goed kan inplannen en voorkomt dat de taxi’s zonder passagiers rijden. Dat bespaart dus onnodige kosten.

Betaal ik de toeslag per rit of per persoon?

De € 3,00 geldt per pashouder. Als een meereizende (begeleider) niet op zijn eigen pasnummer reist, betaalt u één keer € 3,00 toeslag.

Als ik mijn rit tijdig annuleer, moet ik dan wel € 3,00 toeslag betalen?

Als u uw rit tijdig (minimaal één uur van te voren) annuleert hoeft u geen toeslag te betalen.

Vensters: 

Contactgegevens

Losser