Wonen

Onderhoud aan een woning. Wat doen wij en wat doet de huurder?

Onderhoud aan een woning. Wat doen wij en wat doet de huurder?

Een woning is soms aan onderhoud toe. Wij zorgen voor noodzakelijke veranderingen en grote klussen, zoals het vervangen van een oude keuken of buitenschilderwerk.

Ook andere mankementen als losse dakpannen of een verstopt toilet maken wij weer in orde. Want, wij vinden het belangrijk dat onze huurders fi jn en veilig wonen. Voor andere (eenvoudige) reparaties is de huurder zelf verantwoordelijk. Vincent Padberg, vakman bij Domijn, vertelt u hier meer over.

Gemak voor de huurder

Sommige huurders draaien hun hand niet om voor een klus, maar hebben geen tijd. Of ze vinden klussen juist lastig. Dat is geen probleem. Wij bieden hiervoor een oplossing: het thuis-pluspakket. Voor een klein bedrag per maand helpen we onze huurder al bij de meeste reparaties in zijn of haar woning. De huurder bepaalt zelf waarvoor hij of zij hulp inschakelt, want we bieden verschillende modules aan. Een abonnement is niet verplicht en altijd opzegbaar. Daarmee geven we huurders zelf de keus.

Handige klusvideo’s

Huurders die wel graag zelf klussen, helpen we op weg in een aantal klusvideo’s. Op www.domijn.nl/reparaties licht collegavakman Ruud stapsgewijs de handelingen toe voor onder andere de cv bijvullen of gootsteen ontstoppen. Binnenkort ook meer tips over goed ventileren.

Woning aanpassen?

Voor ons staat voorop dat de huurder zich thuis voelt in zijn of haar woning. Daarom bieden we de gelegenheid om de woning naar eigen smaak in te richten en aan te passen. Voor sommige veranderingen die niet perse nodig zijn, is toestemming van ons nodig. In het klus ABC van onze woonwijzer staat precies wat wel en niet mag en wat de kosten zijn. Deze woonwijzer is vindbaar op www.domijn.nl/woonwijzer.

Aanvraag via MijnDomijn

Huurders vragen gemakkelijk en snel een verandering aan via hun persoonlijke website op mijn.domijn.nl. Zodra wij de aanvraag goedkeuren, kan de huurder aan de slag!www.domijn.nl

Tip!

Controleer maandelijks uw watermeter. Zeker als uw meter onder de deurmat zit. Staat de meter stil? Dan verbruikt u geen water. Beweegt de meter? Dan heeft u waarschijnlijk lekkage. Plan dan een reparatieverzoek in op mijn.domijn.nl.

Vensters: 
afbeelding van Cor Lubach

Door: Cor Lubach

Mijn naam is Cor Lubach en ik woon samen met Jolanda, mijn partner, in Glane. We hebben een bureau ProSam (www. pro-sam. nl).  Onze aandachtsgebieden zijn coaching, training en procesoptimalisatie. Ik ben eveneens ontwikkelaar en eigenaar van Liqwise, een softwaretool dat de communicatie tussen medewerkers in en tussen organisaties volledig geautomatiseerd afhandelt.   Binnen Hallo Losser ben